Werken met studioMOM

Van concept naar marktwaarde

De ingrediënten

Hoe blijf je als bedrijf relevant in een razendsnel veranderende wereld. Hoe blijf je trouw aan je merkwaarden en kun je tegelijk ontwikkelen en vernieuwen. Op welke trends speel je in en welke producten horen daarbij? Hoe word ik circulair? Hoe maak je een goede product-range?

Voor het beantwoorden van deze vragen zijn creativiteit en verbeeldingskracht onontbeerlijk. Dat is wat wij als ontwerpers te bieden hebben.

Natuurlijk ontwerpen we mooie producten. Dat doen we graag en goed en we winnen er prijzen mee. Maar om echt impact te hebben is er meer nodig: producten moeten het merk versterken. De gebruiker moet er blij van worden de wereld moet er beter van worden, het moet allemaal kloppen.

We hebben in de loop der jaren een mooie set tools ontwikkeld om megatrends, de brand identity en design naadloos over elkaar te kunnen leggen. Die zijn bewezen succesvol geweest voor onze klanten. En we zijn nog lang niet klaar. Je kunt bij studioMOM terecht voor;

Identity & strategy

Een product heeft maximale impact als het je merk uitdraagt en relevante vraag beantwoord. We brengen samen met onze klanten alle merkwaarden bij elkaar in één overzicht: De Brand Identity. We selecteren relevante trends en kijken samen waar de kansen liggen voor nieuwe producten, waar de wereld op zit te wachten en die het merk versterken.

Product design

Product design is voor een deel het oplossen van een complexe puzzel, maar als het gevoel niet klopt, als het intuïtief niet werkt, dan is al dat harde werk voor niets. Ontwerpen gaat altijd gepaard met veel research. We verdiepen ons in de gebruiker en wat die nodig heeft, we testen van alles en maken stapels schetsen en modellen en uiteindelijk een mooi en realiseerbaar product. Maar dat laatste beetje magie, dat heeft met vakmanschap te maken.

CMF Design

Color Material en Finish Design is het ontwerpen van kleur, materiaal en afwerking. De impact van kleur op hoe de gebruiker een product beleeft is enorm. Een zacht oppervlak kan de weg wijzen in het gebruik. Een hoogglans oppervlak kan sterke gevoelens oproepen. Een goed kleurpalet kan een klant een gevoel geven van thuiskomen. Een kleurcombinatie kan verkoopaantallen maken of breken. Daarom zien wij CMF design als een belangrijke ontwerpdiscipline en niet als bijzaak aan het eind van het ontwerpproces dat wordt afgedaan als ‘styling’. We maken CMF designs voor producten, merken en hele collecties.

Meer weten over studioMOM?