Cortina Identity

Groeien omdat je weet wie je bent

Welke fietsen bepalen de identity van Cortina

Sinds 2006 is Cortina van een klein merk in de marge uitgegroeid naar één van de drie grootste A merken in Nederland, op het gebied van stadsfietsen. Het Merk is 20 keer zo groot geworden in een markt die in diezelfde periode met 30% gekrompen is.

Die ontwikkeling begon toen we samen met Wilco en Chris Kruitbosch, de broers achter Cortina, zijn gaan nadenken over de identiteit van het merk. Hoe ziet de wereld eruit, wat zijn de trends, wie willen wij als Cortina daarin zijn en voor wie maken we onze producten.

Met ons team visualiseerden de uitkomsten van deze gesprekken in heldere moodboards, sterke beelden en trefwoorden, die de Brand Identity karakteriseren.

Daarmee schiepen wij samen het kader voor het product portfolio waarmee Cortina groot is geworden. We kregen van Cortina het vertrouwen om het gezicht, de brand identity, te bepalen van het merk. We hebben ervoor gezorgd dat zowel de fietsen als het imago kloppen bij wat Cortina wil uitstralen. We werden verantwoordelijk voor de huisstijl, de identiteit, het kleur- en materiaalgebruik, de styling en de ontwikkeling van nieuwe modellen en dat doen we nog steeds. Kortom: We bouwen samen met onze klant aan een sterk merk met een sterke eigen identiteit.

Ons werk:
Identity: Met beelden en trefwoorden vastleggen van de brand Identity
Product design: ontwikkelen van nieuwe fiets modellen en onderdelen zoals banden handvatten en verlichting.
CMF Design: Kleurpalet, Materiaalkeuze, Graphics en onderdelen samenstelling

 

Cortina Identity design
Cortina identity & colour study
Cortina Identity Design moodboard
Meer weten over identity design?